CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 22, 2011

Wanita n Lelaki ;)




4 golongan lelaki yang akan ditarik oleh wanita kedalam neraka

PERTAMA-AYAHNYA
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya semasa di dunia, iaitu tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak perempuannya tidak menutup aurat, tetapi memberi kemewahan dunia sahaja. Maka dia akan di tarik oleh anak perempuannya.
   
KEDUA-SUAMINYA
Apabila suami tidak memperdulikan tindak-tanduk isterinya seperti bergaul bebas ditempat kerja dan memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki lain yang bukan mahram. Apabila suami berdiam diri walaupun dia seorang yang alim seperti tidak pernah meninggalkan solat dan puasa maka dia akan ditarik oleh isterinya.
   
KETIGA-ABANG-ABANGNYA
Apabila ayah sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita, iaitu ibu dan adik perempuan jatuh kepada abang-abangnya. Jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya dan adik perempuannya dibiar melencong daripada ajaran islam, tunggulah tarikan adiknya diakhirat kelak.


KEEMPAT-ANAK LELAKINYA
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan haram menurut islam, apabila ibu membuat kemungkaran, mengumpat, mengata dan sebagainya, maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawab diakhirat kelak dan nantikan tarikan ibunya.


Maksud Firman ALLAH SWT:
" hai anak Adam, peliharalah dirimu dan ahli keluargamu dari api neraka dimana bahan pembakarnya adalah manusia, jin dan batu-batu…"

4 org bercakap-cakap:

Anonymous said...

tq dalila for ur support.. :-)

dya mohamad said...

ayah?sedihla...taknak ayah masuk neraka sbb kite):

Unknown said...

orang perempuan pun kena la tolong ayah, abang, suami dan anak lelaki dia ye.. :) jangan degil2..

Dalila said...

dya> jGn sedih..selalu la beramaL ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Fav Song


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com